
Ölüm Yoluna İsyan! İşçiler İşe Gitmek İstiyor
CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç, Tire-Torbalı karayolunda yaşanan ve bir işçinin hayatını kaybettiği kazanın ardından harekete geçti. Kılıç, yıllardır çözülemeyen altyapı sorunlarını TBMM gündemine taşıyarak Ulaştırma Bakanı'na soru önergesi verdi. "Organize sanayi işçileri ölüme değil, işe gitmek istiyorlar" diyen Kılıç, yetkilileri göreve çağırdı.
"Ölüm Yolu" Alarm Veriyor
Tire-Torbalı karayolu, özellikle sanayi bölgesinde çalışan işçiler için büyük bir tehlike arz ediyor. Yıllardır süren altyapı eksiklikleri ve tek şeritli yol, kazalara davetiye çıkarıyor. CHP'li Kılıç, bu durumu "ölüm yolu" olarak nitelendirerek, yılda ortalama 24 kazanın meydana geldiğini ve her geçen gün yeni canların kaybedildiğini vurguladı.
TOSBİ'de faaliyet gösteren 105 fabrikanın binlerce çalışanı, bu duruma tepki göstererek eylemler düzenledi. İşçiler, güvenli bir şekilde işlerine gidip gelmek istediklerini dile getiriyorlar. Kılıç, işçilerin feryadına kulak vererek, "Göz göre göre gelen ölümleri durdurmak istiyoruz" dedi.
CHP'li Kılıç, şu ifadelere yer verdi:
"Her gün yaklaşık 2 bin 500 aracın geçtiği bu yol, yıllardır tek şeritli olarak hizmet vermektedir. Sanayi işçileri, mesaiye gitmek için her sabah canlarını ortaya koymaktadır. 20 yıl boyunca dile getirilen talepler göz ardı edilmiştir. Bu kazanın sorumlusu sadece yolun tek şeritli olması değil, 20 yıldır göz ardı edilen altyapı sorunlarıdır."
Ulaştırma Bakanı'na Sorular Yöneltildi
CHP'li Sevda Erdan Kılıç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun yanıtlaması istemiyle TBMM'ye bir soru önergesi sundu. Önergede, yolun bölünmüş yola dönüştürülmesi, sinyalizasyon sistemlerinin kurulması, güvenlik önlemlerinin alınması ve denetimlerin sıklaştırılması gibi konulara dikkat çekildi.
Kılıç, Bakan Uraloğlu'na şu soruları yöneltti:
- Tire-Torbalı Karayolu’nun TOSBİ girişleri dâhilinde bölünmüş yola dönüştürülmesi için ilk başvurunun 20 yıl önce yapıldığı belirtilmektedir. Bakanlığınız bu başvuruyu hangi tarihte teslim almıştır? Başvuruyla ilgili bugüne dek herhangi bir işlemler ve projelendirme çalışması yapılmış mıdır?
- Söz konusu güzergâhı bölünmüş yol hâline getirmek veya sinyalizasyon-aydınlatma gibi iyileştirmeler yapmak üzere Bakanlığınızın yatırım programında ayrılmış ödenek var mıdır? Varsa miktarı nedir?
- 2005-2025 yılları arasında Tire-Torbalı Karayolu’nun TOSBİ bağlantı noktalarında meydana gelen (ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı) kaza sayısı kaçtır? Bu kazalarda kaç vatandaşımız yaşamını yitirmiş, kaçı yaralanmıştır?
Çözüm Bekleyen Altyapı Sorunları
Tire-Torbalı karayolundaki altyapı sorunları, bölgedeki sanayi faaliyetlerinin artmasıyla daha da belirginleşti. Özellikle işçi servislerinin ve ağır vasıtaların yoğun kullanımı, yolu yetersiz hale getiriyor. Bölge halkı ve sanayi çalışanları, yetkililerden kalıcı çözümler bekliyor.
Kılıç, yetkililere çağrıda bulunarak, "Sanayi işçisinin hayatını hiçe sayan anlayışa son verilmelidir. Derhal, tek şeritli yol ikiye bölünmeli, sinyalizasyon sistemi kurulmalı, güvenlik önlemleri alınmalı ve denetimler sıklaştırılmalıdır" dedi.
Tire-Torbalı karayolunda yaşanan kazalar ve işçilerin yaşadığı mağduriyet, Türkiye'deki ulaşım altyapısının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç'ın konuyu TBMM gündemine taşıması, sorunun çözümü için umut ışığı oldu. Umuyoruz ki, yetkililer bu çağrıya kulak vererek, bölgedeki ulaşım sorunlarını çözmek için gerekli adımları atar ve işçilerin güvenli bir şekilde işlerine gidip gelmelerini sağlar.